Då har man blivit lärare..
Ja som ni ser rubriken..nu är jag klar! Eller jag blev klar i Juni haha. Det känns så himla konstigt. Jag har inte riktigt förstått det än förens nu när jag bytte jobb! Mitt första jobb blev en riktig flopp så jag bestämde mig snabbt för att hitta något annat och nu har jag fått ett drömjobb i Kungälv! 
 
Alltså folk tänker ju att det inte innebär så mycket ansvar osv, men herregud vad svårt det är! Även om jag har en 3.5 års utbildning så frågar jag mig säkert 10 ggr om dagen: "okej, hur löser jag detta utifrån min profession?* Alltså det finns ju aldrig något direkt svar när man jobbar med människor. Mycket magkänsla och didaktiskt tänkande. Men även det sätter väl sig sen! 
Om ca 2 veckor börjar jag jobba i en förskoleklass och det ska bli så kul. Det är ju fortfarande lek men mer uppstyrt och fokus på lärande. Kommer att passa mig perfekt!
 
En annan bra grej; jag har ju fått hjälp med min adhd nu. Jag äter concerta och det fungerar jätte bra! Märker stoooor skillnad på bland annat jobbet. Har alltid varit rädd inför hur jag ska hantera vissa saker i mitt yrke, men nu börjar jag lita mer på mig själv. Sen självklart ska man inte bara ta medicin, utan kommer börja med arbetsterapeuter (stavning? haha) som hjälper mig strukturera osv. Träningen är också viktig och att jag äter bra mat och undviker socker och har mina rutiner.
Något som hjälper mig mycket är min "planner". Den är från KIKKI K och jag kan inte leva utan den! Hihi. Kan göra ett enskilt inlägg om den<3
 
Det är mycket som händer runtomkring mig just (som jag ibland kommer skriva om också) så jag ville bara skriva av mig lite om detta..!:)